Odd Molly gör en H&M

och bryter nya marknader med hjälp av hemtextil och webbens möjligheter. Nu är det riktigt på g  och man kan se en trend att för vanliga traditionella modeföretag ta sig in på Hemtextil marknaden och också ge traditionella e handels företag en rejäl match när det gäller webben.

Image001Senast i raden av fashion brand som gör detta är Odd Molly som har skapat ett vintage påslakan tillsammans med modellen Helena Christensen och tanken är välgörenhet och bedset. Image001

viss del av intäkterna går till välgörenhet.

Tanken är också att de ska fortsätta med hemtextil och de har ju redan lanserat sitt herrsortiment så vi väntar med stor spänning på nästa steg. vintage då tänker jag på mina urtvättade knall gula Ikea påslakan som köptes till flickrummet i mitten på 70 talet så urtvättade och supergoamjuka som de blev genom åren.

På webben lanserar de sin E-shop i vår och med cyberspace som butik kan det gå riktigt bra för Odd Molly. 

Lycka till udda Molly

Bilderna är från tidningen  vårt nya hem.

 

Leel

Leave a Reply