H&M Home

hmclub_contestnynymain_img-copy1

 

 

 

 

Ja nu har de då tänt upp sin Internet homeshop. Å inte var jag imponerad
svårplacerade och i många fall tråkiga mönster och idéer, De jobbar med
fyra livsstilar Graphic, Colourful, Natural, Classic.
 
Graphic  allsköns blanding av mönsterbilderna, allt ifrån löv till måttstock.
 mh717_1700_001r_66576

 Colourful här fans en del produkter som var tilltalande men ibland kändes
det lite för psykedeliskt Ikea stuk över det hela.

mlh717_1666_001r_66654
Natural här vänder man sig till kunden som vill ha naturligt och eko-tänk
runt sej. Eko-bomull på frottén och linne i sängen.

Men varför så tråkigt??
Måste eko vara beigebrunt??
 mlh717_1791_001r_66762

 

 

 

 

Classic

Ja här fick de in lite lighthouse känsla med marint sportigt ränder jag känner college UCLA  och här var färgen  framförallt blått.

mh717_1811_001r_66605 mh717_1596_001r_66301
Överlag så kändes produkterna lite obalanserade. Få gardiner och det de
hade var ja jag vet inte men jag fick känslan ”So boring”.

Sen hade de riktigt köpt loss på kuddar här fans ett urval som hette duga.

mh717_1640_001r_66681 mh717_1591_001r_66299

Flera av livstilarna innehöll siffror bokstäver denna trend trodde jag var lite på utdöende men H&M vill nog blåsa liv i denna igen.

mh717_1665_001r_66559 mh717_1746_001r_66769

Säng produkterna var också lite ”same same but different”. Mycket ränder ränder och beige. Jag gillade färgskvätt mönsterbilden, känslan helt rätt.

 mh717_1781_001r_665801 mh717_1768_001r_66389

 Kvalitets mässigt så ligger de riktigt högt har satsats på percale och
satin och troligen mycket 30 garner. Percale är en vanlig tvåskaft men här
ska man ha 100 trådar i varp och 100 st trådar i väft. Satin är fin men här
är det viktigt att bomullsfibrerna är långa och väven är hög kvalité.
Annars har man genast ett problem med pilling och noppor de e inte gött att
ligga på.30 garner har IKEA jobbat med också i norden har vi en tradition att vi vill ha grövre garn i sovprodukter 20 garn. Så jag förstår att de som blev inbjudna till förhandsvisningen var imponerade av kvalitén men har gemene man lust att betala det får vi se. Men kvalite kostar pengar och kunder är priskänsliga.
 
Frottén saknade viktangivelser så här kan man inte veta om pris och kvalité
går hand i hand. De jobbar med velourskuren frotté i många produkter.
Många produkter var garnfärgade det var en lågprisprodukt som var trycket.
 
Överlag så blir det nog inte så bra betyg det är inte lätt för ett
utpräglat modeföretag att ge sej in i hemtextilbranschen den är och uppför
sig helt olika än mode.
  
Det jag gillade var vissa mönsterbilder som nedan.

mh717_1773_001r_66502

Varför inte utveckla mer
produkter som hänger ihop.

Bilderna spreta och det kändes bättre när man
bläddrade i katalogen. Miljöbilderna är hypade och jag vet inte hur
innovativa kunderna är men vem kan ta till sig rörigheten i husvagnsbilder Snacka om anti feng shui:)
Eller vem vill sova i en rostig säng med betongväggar runt sej? Sitter jag inne och skakar galler eller? I want some cosyness.

Jag håller tummarna och tror på att H&M lyfter sej mer och ger oss kunder något extra nästa gång. Vi får tänka på att de inte har jobbat med hemtextil förut.

//Leel
 

Leave a Reply